چه چیزی به صنعت سنگ ایران آسیب می‌زند؟

مدیر بازرگانی هلدینگ ایتالیایی OMCD گفت:

ضعفی که در نمایشگاه های سنگ ایران می بینم این است که چندین نمایشگاه سنگ در ایران وجود دارد و باید یک نمایشگاه شود.

مارکو زوناتا با اشاره به فعالیت این شرکت در صنعت سنگ اظهار داشت: 32 سال است که این شرکت در حوزه سنگ فعالیت می کند و بیش از 30 کشور جهان را به این منظور بازدید کرده و با تمام دنیا همکاری دارد.

وی افزود: هر جایی که تقاضا برای سنگ وجود دارد این شرکت فعال است و از سال 2002 در بازارهای ایران فعالیت دارد، بازار ایران بازار بزرگ و قابل رشدی است و از دیدگاه شرکت‎های خارجی بازرار ایران این قابلیت را همیشه دارد.

مدیر بازرگانی هلدینگ ایتالیایی OMCD تصریح کرد: جذابیت بازارهای ایران بیشتر شده و شرکت‎های بیشتری را می بینم که متقاضی سنگ ایران هستند، ایران از لحاظ تعدد و تنوع سنگ مانند ماربل و سنگ آهکی که به دنیا عرضه کند نخستین است.

زوناتا بیان داشت: ایران در گروه عرضه کننده ماربل می تواند نخستین کشور باشد و باید نسبت به مدیریت ها توجه جدی شود، ضعفی که در نمایشگاه های سنگ ایران می بینم این است که چندین نمایشگاه سنگ در ایران وجود دارد و باید یک نمایشگاه به صورت بین المللی شود.

وی ادامه داد: برگزاری یک نمایشگاه به صورت بین المللی می‎تواند بسیار قوی تر و تاثیر گذارتر باشد چراکه سال گذشته به یک نمایشگاه سنگ در تهران دعوت شدیم که بسیار ضعیف بود.

مدیر بازرگانی هلدینگ ایتالیایی OMCD عنوان کرد: چون عنوان نمایشگاه سنگ است باید در این زمینه مطالعه انجام شده تا تنها یک نمایشگاه آن نیز به در سطح بین المللی برگزار شود.

زوناتا افزود: نمایشگاه امسال محلات در مقایسه با نمایشگاه پارسال مزیت های از جمله متمرکز تر بودن و گسترده تر بودن را دارد، وقتی نمایشگاه برپا می شود باید جوابگوی مردم باشد اما بازدیدکنندگان این نمایشگاه بسیار کم تعداد هستند که دلیل آن شاید عدم اطلاع رسانی مناسب، تعدد نمایشگاه‎ها مختلف در عرصه سنگ است.

وی تصریح کرد: عدم حضور بازدیدکنندگان از نقاط ضعف فاحش این نمایشگاه است، متاسفانه دیده می شود که نمایشگاه در تمام دنیا به یک صنعت درامدزا تبدیل شده و از این نظر تعدد نمایشگاه‎ها زیاد می شود.

مدیر بازرگانی هلدینگ ایتالیایی OMCD خاطرنشان کرد: صنعت سنگ ایران در حال رشد است به این دلیل که سنگ های ایرانی زیبایی ویژه ای دارند و کیفیت کار نیز در این حوزه بهتر شده است.

زوناتا بیان داشت: در تمام دنیا نخستین تقاضا برای سنگ، سنگ خام است چراکه قیمت پایین تری دارد و وقتی آن را به کشور خود وارد می کنند بر روی سنگ کار کرده و فراوری می کنند و بعد سنگ فراوری شده را با ارزش افزوده بالاتری می فروشند.

وی عنوان داشت: البته در حوزه سنگ خام مسائلی وجود دارد که گاهی یک سنگ خام به حدی ارزش دارد که فراوری شده آن به این اندازه نیست، سنگ خوب مرحله نخست یک سنگ فراوری شده است، از سنگ کوپ گرفته تا سنگ بریده هر کدام در هر مرحله ارزش افزوده خاص خود را دارد.

مدیر بازرگانی هلدینگ ایتالیایی OMCD عنوان داشت: ارزش افزوده بستگی به بازار هدف دارد گاهی بازار هدف چین و گاهی اروپا است و باید دید در این بازارها سنگ با چه قیمتی فروخته می شود و سقف ارزش افزوده سنگ شما چقدر است.

وی افزود: تمام دعواها در دنیا برسر ارزش افزوده است کاخانجات فراوری و ساختار بازار ایران با کشورهای دیگر مهم است به عنوان مثال در کشور ترکیه به عنوان بزرگترین رقیب ایران 97 درصد معدنداران خود کارخانه فراوری دارند و خود به طور مستقیم در بازارها حضور دارند.

زوناتا اضافه کرد: حضور معدنداران دارای کارخانه در بازارهای جهانی سبب می شود که کل ارزش افزوده به دست خود معدندار باشد ولی در ایران 15 درصد معدنداران کارخانه دار هستند و 85 درصد کارخانه داران بدون معدن هستند که این بر میزان ارزش افزوده تاثیرگذار است.

مدیر بازرگانی هلدینگ ایتالیایی OMCD ادامه داد: ایتالیا دارای معادن بزرگ سنگ است اما سنگ کوپ هم صادر می کند اما سنگ هایی را به صورت کوپ صادر می‎ کند که بریده آن این سود را ندارد.

وی با اشاره به استفاده از ضایعات سنگ در ایتالیا گفت: بخش بزرگی از ضایعات سنگ در ایتالیا تبدیل به کربنات کلسیم می شود، بازیافت ضایعات سنگ هزینه های سنگینی دارد و قسمتی از آن دفع می شود.

زوناتا خاطرنشان کرد: از معادن ایران بازدید داشته روش استخراج ها بسیار رشد کرده و بهتر شده است در حد بسیاز زیادی مواد مصرفی و استخراج معادن مانند سیم برش از ایتالیا وارد ایران شده که با این کار روش های تولید و راندمان کار را بالا برده اند.

مدیر بازرگانی هلدینگ ایتالیایی OMCD عنوان کرد: دستگاه‎های چنج ساو و هاواچ در برخی معادن دنیا دیده ام اما در معادن ایران ندیدم، وقتی سنگ ایران به ایتالیا صادر می شود یعنی به آن کیفیت رسیده که در بازارهای ایتالیایی حضور یابد.

وی افزود: ایران در بخش فراوری کار کند سنگ ایرانی وقتی در ایتالیا فراوری می شود بسیار بهتر و با کیفیت تر از آنچه در ایران اتفاق می افتد، فراوری می شود، با وجود ماشین آلات ایتالیایی فراوری سنگ در ایران کیفیت فراوری در ایران پایین تر از ایتالیا است، نیروی انسانی کارآمد در این حرفه به کار گماشته نشده است.

زوناتا تصریح کرد: نمی توان گفت که کیفیت کار در ایران خوب نیست در طول زمان است که تجربیات کاری به دست می آید ودر یک زمان کوتاه نمی توان نظر داد و در گذر زمان می توان به آن کیفیت مطلوب رسید.

مدیر بازرگانی هلدینگ ایتالیایی OMCD اظهار داشت: مقدار زیادی از سنگ ایران به چین صادر می شود و با قیمت کم در بازارها به فروش می رسد درست این است که سنگ را به کشورهایی صادر کنید که با بیشترین ارزش افزوده را در بازارهای جهانی مانند بازارهای اروپا عرضه کند.

وی افزود: به نظر بنده تحریم ها برداشته می شود و در 6 ماه آینده تحریمی وجود ندارد و این کمکی به این امر است، ایتالیا یک شریک خوب برای ایران است که روابط خوبی نیز با ایران داشته است.
مرجع سنگ ایران
اخبار صنعت سنگ
Stone | سنگ
سنگ ساختمان | Building Stone
تماس با مرجع تخصصی سنگ ساختمان
پیام از طرف مرجع سنگ
مرجع تخصصي سنگ ساختمان
ويژه طراحان، معماران، سازندگان، انبوه سازان و پيمانکاران
سوالات متداول سنگ ساختمانی
فروشگاه مرجع سنگ
چرا مرجع سنگ؟
قوانین و مقررات صنعت سنگ
سایت های مرتبط سنگ
مقالات صنعت سنگ
سايتهاي مرتبط
قوانين و مقررات
فروشگاه مرجع سنگ
سوالات متداول
درباره ما
مقالات
خدمات
خدمات مرجع سنگ
تماس با مرجع سنگ
دفتر مرکزي :
تهران - خيابان ولنجک - کوچه بيستم
گالري سنگ (تهران)
تلفن جهت هماهنگي بازديد از سنگها
26130635(21)98+
معادن
معدن سنگ مرمر اصفهان
معدن سنگ تراورتن يزد
کارخانجات
کارخانه شماره 1 : تهران - ملارد
کارخانه شماره 2 : البرز - شهرک صنعتي هشتگرد
محبوبترين مطالب
پرفروشترين سنگها
مرمريت ايتاليايي (کروم)
شبکه هاي اجتماغي
کليه حقوق اين وب سايت متعلق به
مرجع تخصصي سنگ ايران ميباشد
هرگونه کپي برداري از مطالب پيگرد قانوني دارد